Renault ZOE nu ook beschikbaar als ‘Cargo’

Body

De elektrische Renault ZOE is vanaf nu om te bouwen naar een Renault ZOE Cargo. Het ombouwen van de auto gebeurt achteraf, de achterbank en de gordels worden vervangen door een bagagevloer en kopschot inclusief een scheidingsrek. De ombouw resulteert in een afgesloten laadruimte, de inhoud? 1 m3. De ombouw van de Renault ZOE naar een ZOE Cargo kost slechts €1.049,- excl. BTW en is mogelijk vanaf het uitrustingsniveau Zen (prijzen beginnend vanaf €35.190,- inclusief batterijkoop). Het ombouwen van de Renault ZOE kan gedaan worden bij elke Renault dealer. Bovendien is het ook mogelijk om uw bestaande ZOE om te laten bouwen naar een Cargo. Wilt u de ombouw van uw Renault ZOE Cargo ongedaan laten maken? Elke Renault dealer kan de ombouw van uw ZOE geheel ongedaan maken om zodoende de auto terug te brengen in originele staat.

De compacte Renault ZOE Cargo is wendbaar en eenvoudig te parkeren, ideaal voor de emissievrije levering van goederen in stadscentra. Daarnaast is de ZOE Cargo ook geschikt voor het afleggen van langere afstanden, dankzij een actieradius van 395 km (WLTP2), de unieke Caméleón-lader en het comfortabele interieur van deze auto.


De Caméleón-lader zorgt ervoor dat er altijd op het maximale beschikbare vermogen kan worden opgeladen, tot een snelheid van 22 kW. De 52 kWh-batterij van de Renault ZOE Cargo kan hiermee tot wel drie keer sneller opgeladen worden ten opzichte van de concurrentie. Bij snellaadstations is het zelfs mogelijk om de batterij met 50 kW op te laden, dit resulteert in een rijbereik van circa 150 km in slechts 30 minuten laden.

De Renault ZOE Cargo is een aantrekkelijk alternatief naast de bestaande, 100% elektrische bedrijfswagens van Renault

Inmiddels kiezen er steeds meer mensen voor de elektrische Renault ZOE Cargo, zoals zelfstandig ondernemers, bedrijven en gemeenten. Zij genieten van de volgende voordelen:

  • De compacte buitenafmetingen van de Renault ZOE, waarmee het model zeer geschikt is voor binnenstedelijk vervoer, ook in krappe straten.
  • De overzichtelijke laadruimte die groot genoeg is voor de noodzakelijke gereedschappen en/of materialen.
  • Geen impact op de restwaarde van het voertuig, aangezien de Cargo-ombouw volledig omkeerbaar is door de achterbank en gordels terug te plaatsen.
  • Doordat de Renault ZOE Cargo een elektrische personenauto is met een prijsstelling onder de € 40.000,- komt die ook in aanmerking voor de MIA-regeling voor elektrische voertuigen. Ondernemers en bedrijven kunnen hierdoor profiteren van extra fiscale voordelen.
  • Ook een bestaande Renault ZOE kan achteraf worden omgebouwd tot Cargo.

Optioneel is een afdekplank als verlenging van de hoedenplank. Onder deze afdekplank is aan circa 500 liter laadvolume beschikbaar om allerlei soorten goederen te vervoeren. Deze optie wordt aangeboden voor een meerprijs van  €206,- excl. BTW. 

Op het gebied van elektrisch rijden is Renault pioneer. De ZOE is in Europa met ruim 225.000 exemplaren de meest verkochte elektrische auto sinds de introductie in 2010. Dit jaar is de Renault ZOE zelfs de meest verkochte elektrische auto in Europa en behoudt zijn positie in het segment van elektrische personen- en bedrijfsauto’s.