De elektrische Renault ZOE is vanaf nu om te bouwen naar een Renault ZOE Cargo. Het ombouwen van de auto gebeurt achteraf, de achterbank en de gordels worden vervangen door een bagagevloer en kopschot inclusief een scheidingsrek. De ombouw resulteert in een afgesloten laadruimte, de inhoud? 1 m3. De ombouw van de Renault ZOE naar een ZOE Cargo kost slechts €1.049,- excl. BTW en is mogelijk vanaf het uitrustingsniveau Zen (prijzen beginnend vanaf €35.190,- inclusief batterijkoop). Het ombouwen van de Renault ZOE kan gedaan worden bij elke Renault dealer. Bovendien is het ook mogelijk om uw bestaande ZOE om te laten bouwen naar een Cargo. Wilt u de ombouw van uw Renault ZOE Cargo ongedaan laten maken? Elke Renault dealer kan de ombouw van uw ZOE geheel ongedaan maken om zodoende de auto terug te brengen in originele staat.
De compacte Renault ZOE Cargo is wendbaar en eenvoudig te parkeren, ideaal voor de emissievrije levering van goederen in stadscentra. Daarnaast is de ZOE Cargo ook geschikt voor het afleggen van langere afstanden, dankzij een actieradius van 395 km (WLTP2), de unieke Caméleón-lader en het comfortabele interieur van deze auto.
De Caméleón-lader zorgt ervoor dat er altijd op het maximale beschikbare vermogen kan worden opgeladen, tot een snelheid van 22 kW. De 52 kWh-batterij van de Renault ZOE Cargo kan hiermee tot wel drie keer sneller opgeladen worden ten opzichte van de concurrentie. Bij snellaadstations is het zelfs mogelijk om de batterij met 50 kW op te laden, dit resulteert in een rijbereik van circa 150 km in slechts 30 minuten laden.