Full hybrid, plug-in hybrid of 100% elektrisch

Welke motor kies jij?

Alles over elektrisch rijden

Elektrisch rijden is stil, schoon en voordelig. Elektrisch rijden moet je zelf ervaren. Alleen dan merk je het grote verschil met een benzine- of dieselmotor. Je kan eenvoudig thuis jouw auto opladen zodat je onbezorgd op weg kan. De toekomst van elektrisch rijden begint bij Munsterhuis Renault. Wij zorgen ervoor dat je alles hebt wat nodig is voor de ultieme elektrische rijervaring.

Bekijk elektrische voorraad

Renault Megane E-Tech Electric

Is elektrisch rijden wat voor mij?

Of je nou ZZP'er, eigenaar van een bedrijf, leaserijder in loondienst of particulier bent, elektrisch rijden past bij iedereen. Zeker nu elektrisch rijden steeds populairder en beter wordt. Bij Munsterhuis Renault geniet je van een lage bijtelling én een auto die snel kan laden.

Onze elektrische modellen

Image
Renault Megane E-Tech Electric

Renault Megane E-Tech electric

Rijklaar vanaf
€36.370
Private lease p.m. vanaf
€529
Image
Munsterhuis Renault - Zoe

Renault ZOË electric

Rijklaar vanaf
€34.895
Image
Renault Kangoo Electric

Kangoo Electric

Rijklaar vanaf
€30.315
Image
Munsterhuis Renault - MASTER Z.E.

MASTER E-Tech Electric

Rijklaar vanaf
€57.960

Renault E-Tech

Renault heeft de aandrijflijn van hun auto's compleet opnieuw ontworpen om de energie-efficiëntie te verbeteren. De ingenieurs van Renault zijn begonnen met een blanco vel en hebben nagedacht over hoe de meest efficiënte aandrijflijn eruit zou zien.

Het resultaat is de innovatieve E-Tech aandrijflijn, waarin de F1-ervaring en expertise van Renault is verwerkt. De E-Tech aandrijflijn is beschikbaar in steeds meer modellen. Of je nu kiest voor hybride of 100% elektrisch.

Renault Captur E-Tech - Munsterhuis Renault

Efficiënter energiegebruik en slimmer schakelen

De E-Tech aandrijflijn van Renault is samengesteld uit drie belangrijke technologieën.

  1. Energiemanagement, waarbij de energie verdeeld en omgezet wordt.
  2. Energieterugwinning, waarbij energie wordt teruggewonnen bij het remmen en afremmen.
  3. Een innovatieve multi-mode versnellingsbak zonder koppeling.

Slimme inzet van beschikbare energie

De aandrijflijn maakt slim gebruik van beschikbare energie, met een krachtige batterij en twee slimme elektromotoren die elk afzonderlijk de wielen kunnen aandrijven. Het energiemanagement bepaalt hoeveel energie naar elke motor gaat en berekent het optimale toerental.

Bij hybride modellen bepaalt het energiemanagement ook wanneer het efficiënter is om de zuinige verbrandingsmotor in te zetten. Dit alles resulteert in een efficiënter energiegebruik en slimmer schakelen voor een optimale rijervaring.

Renault E-Tech Hybrid technologie - Renault Munsterhuis

Energie die wordt teruggewonnen, opnieuw gebruiken

De E-Tech aandrijflijn van Renault maakt gebruik van regeneratief remmen om energie terug te winnen en opnieuw te gebruiken. Tijdens het vertragen en remmen fungeren de elektromotoren als een generator, waardoor energie wordt opgewekt en de batterij wordt opgeladen. Bij hybride modellen wordt de batterij ook opgeladen wanneer de brandstofmotor meer energie opwekt dan nodig is.

De E-Tech aandrijflijn heeft ook een innovatieve transmissie zonder koppeling die zorgt voor een 100% elektrische start en razendsnel en soepel schakelen. Dit verhoogt niet alleen het rijcomfort, maar ook de prestaties tijdens accelereren. Het ontwerp van de transmissie is afgeleid van de Renault Formule 1-techniek en garandeert een extreem laag energieverbruik.

Door deze innovaties biedt de E-Tech aandrijflijn van Renault een duurzame en efficiënte rijervaring. 

Onze E-Tech modellen

Kies je voor een E-TECH model van Renault? Dan kies je voor moderne en technologische mobiliteitsoplossingen! Geniet van alle voordelen van elektrisch rijden en bespaar geld. Bekijk nu onze E-TECH modellen.

Image
Renault Rafale - Munsterhuis Renault

Renault Rafale

Rijklaar vanaf
€47.490
Image
Renault Austral

Renault Austral

Rijklaar vanaf
€39.190
Private lease p.m. vanaf
€649
Image
Renault Megane E-Tech Electric

Renault Megane E-Tech electric

Rijklaar vanaf
€36.370
Private lease p.m. vanaf
€529
Image
Munsterhuis Renault - CAPTUR E-TECH Plug-in hybrid

CAPTUR E-TECH

Rijklaar vanaf
€28.325
Private lease p.m. vanaf
€564
Image
Renault ARKANA

Renault ARKANA

Rijklaar vanaf
€35.190
Private lease p.m. vanaf
€529
Image
Renault Scenic Electric

Nieuwe Renault Scenic E-Tech Electric

Rijklaar vanaf
€42.470

Veelgestelde vragen over elektrisch rijden

Loopt de batterij terug als de auto niet wordt gebruikt?

Op dagelijkse basis loopt de batterij slechts nihil terug. Een elektrische auto moet echt een aantal weken lang stilstaan, wil je dit opmerken.

Hoe presteert de batterij?

Bij een lage temperatuur merk je dat de batterij minder goed de lading vasthoudt dan bij een milde temperatuur. Bij zeer lage temperaturen kost het meer tijd om de batterij op te laden, kan de actieradius van een volle batterij afnemen en kan het energieverbruik toenemen door het gebruik van de verwarming.

Wat houdt de actieradius van een elektrische auto in?

De actieradius geeft aan hoeveel kilometer je kunt rijden op een volledig opgeladen accu. Dit aantal wordt gemeten in de WLTP-test.

In de praktijk blijkt dat de actieradius ook sterk afhankelijk is van andere factoren. Dit zijn de leeftijd van de accu, de hoeveelheid bagage, de snelheid, de verkeersomstandigheden, het soort banden en het weer.

Kortom, de WLTP geeft een indicatie maar staar je hier niet blind op.

Wat is WLTP?

De afkorting WLTP staat voor Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Dit is de test die elektrische auto’s verplicht moeten afleggen. Aan de hand van de WLTP wordt een indicatie gegeven van de actieradius van een elektrische auto.

Is onderhoud aan een elektrische auto anders dan onderhoud aan een auto met verbrandingsmotor?

Over het algemeen zijn elektrische auto’s eenvoudiger en betaalbaarder om te onderhouden. Auto’s met een verbrandingsmotor hebben bijvoorbeeld regelmatig olieverversingen nodig. Elektromotoren hebben geen smering nodig. Dit geldt tot op zekere hoogte ook voor de de remblokken, de remschijven en de remtrommels. Deze gaan bij elektrische auto’s veel langer mee.

Nog vragen over elektrisch rijden?

CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.